גלריית תמונות

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק

ביקור משלחת ספורטאים צעירים בבית הלוחם תל אביב

23 יולי

אתמול אחה"צ התארחה בבית הלוחם ת"א משלחת של ספורטאים צעירים, שחקני כדורסל אמריקאים וישראלים (יהודים וערבים) כחלק מפרוייקט בחסות משרד החוץ האמריקאי, מרכז פרס לשלום ושגרירות ארה"ב בישראל. מטרת הפרויקט להקנות ערכי "חינוך באמצעות ספורט" ולקרב בין בני נוער ישראלים, אמריקאים, יהודים וערבים באמצעות הספורט.

המשלחת מנתה כ-30 חברים וכללה מאמן ישראלי עם חניכיו, שחקני כדורסל מבאר טוביה, מאמן ערבי ישראלי עם חניכיו ומאמן אמריקאי עם חניכיו מקולומבוס אוהיו. בראש הקבוצה עמד ג'אורג'י מורסן , מי שנחשב לאחד משני שחקני
ה – NBA הגבוהים ביותר בכל הזמנים (2.31 ס"מ), רומני אשר שיחק כ-10 שנים ב- NBA בעיקר עם ה – "וושינגטון בולטס" למעט תקופה בה שיחק ב"פאו אורטז" בצרפת מספר שנים) והפך את ארה"ב לביתו. עם השנים הוא הקים בית אקדמיה לקידום שחקני כדורסל צעירים בשם Giant Basketball Academy.

השגרירות האמריקאית בישראל הציעה להביא אותם לביקור בבית הלוחם על מנת להכיר להם את הפן של שיקום באמצעות ספורט.

באופן בלתי צפוי חבר אל המשלחת בעת ביקורה טל ברודי אשר היה בבית הלוחם לרגל אימון שחקני המכבייה ושמח לראות את חברו הוותיק, שחקן ה -NBA ג'אורג'י מורסן . ברודי הצטרף לשיחת הרקע עם המשלחת ולצפייה בסרט אודות סיפור שיקומו של נועם גרשוני, טייס האפצ'י שנפצע קשה במלחמת לבנון השנייה ב-2006 והשתקם בבית הלוחם באמצעות טניס כיסאות גלגלים עד לזכייה במדליית הזהב באולימפיאדת לונדון 2012, הקשיבו בהתרגשות רבה למורן סמואל, חותרת אולימפית והאישה היחידה שמשחקת כדורסל כיסאות גלגלים בקבוצת הגברים של בית הלוחם תל אביב. היא בקשה להעביר להם את המסר שכל אחד יכול להגשים את חלומו אם רק יציב אתגרים ומטרות ויתמיד להגשימם אותם צעד אחר צעד.

מורן סמואל ביחד עם כמה משחקני כדורסל כיסאות גלגלים של בית הלוחם תל אביב בראשות אריאל אוטולנגי, מאמן נבחרת ישראל, העבירה לאורחים הצעירים תדרוך קצר אודות חוקי המשחק ואז הם התנסו במשחק אימון כדורסל בכיסאות גלגלים.

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461633/96
03-6416632