מן התקשורת

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק

מכתב פתוח לבני העדה הדרוזית

5 יולי

הנדון: מכתב פתוח לבני העדה הדרוזית

ארגון נכי צה"ל המאגד למעלה מ-50 אלף חברים, חרט על דגלו, מיום הקמתו, לפני כמעט 70 שנה שוויון מוחלט בין חבריו, ללא כל הבדל. לוחמי צה"ל ומערכת הביטחון אחד הם, כולם נושאים על גופם ונפשם את צלקות הקרב, המלחמה, ההגנה על הארץ.

לאורך השנים נהגנו בכל נכי צה"ל באשר בהם, דרוזים, יהודים, צ'רקסים ובדואים, באותה דרך, בניסיון להעניק להם את מעטפת השיקום הטובה ביותר, להבטיח גם לדור העתיד כי אם חלילה יפגע בעת שירותו בצה"ל או בכל גוף ביטחוני אחר – הרי שיקבל רשת ביטחון הטובה בעולם לשוב לחיים שגרתיים ככל שניתן.

אנו סבורים, כי אין הבדל ואין שוני בין אדם לאדם על רקע עדתו או דתו, כל אדם המשרת בצבא זכאי לזכויות שוות ומעמד מלא. ברית החיים בין העם היהודי לעדה הדרוזית אינו ניתן להפרה! אנו אמונה, כי ערכי האחווה והרעות השוכנים בינינו חזקים מהכול ומקווים שגם המדינה תשכיל להכיל שוויון מלא, בחוק, במעמד ובזכויות.

הדמיון בין הנרטיב של העם היהודי לנרטיב של העדה הדרוזית והרצון המשותף לחיים בטוחים במדינת ישראל יחד, הם שהובילו לברית ההיסטורית, ואנחנו רואים בכם אחינו, שותפינו ובעלי זכויות ומעמד שווה. בנינו מדינה יחד, נלחמנו יחד, נפצענו יחד, דמכם הוא דמנו.

לטעמנו אין מדובר בסוגיה פוליטית, אלא בחובתה של המדינה כלפיכם. אין די בנתינת תחושת הזדהות או במילים יפות, אלא במעשים של ממש ואנו מייחלים כי העוסקים במלאכה ידעו לממש זאת.

בהערכה רבה,

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר ויו"ר הועד הארצי שמעון מלול

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461633/96
03-6416632