חדשות בית הלוחם

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק

תערוכה נודדת "פנים אל פנים"

29 יוני

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, פותח את התערוכה הנודדת "פנים אל פנים" – תערוכה של אמנים נכי צה"ל, שתוצג בלשכת שר התרבות

תערוכת אמני ציור נכות ונכי צה"ל מבית הלוחם ת"א תנדוד ותוצג במספר מוקדים שונים בארץ. "התערוכה מביאה לידי ביטוי את החיפוש של האור מתוך האפילה".

תערוכת "פנים אל פנים" של נכות ונכות צה"ל אמני בית הלוחם ת"א נפתחה ביום שני (28/6/21) בלשכת שר התרבות והספורט, חילי טרופר, והיא תוצג בלשכתו. לאחר מכן תנדוד התערוכה ותוצג במוקדים שונים בארץ.

התערוכה, אותה אוצרת ברכה גיא, מביאה לידי ביטוי את החיפוש של האור מתוך האפילה, התנועה בין המתח לבין הקושי של המאבק בחיים, העלאת שאלות בנוגע למקום בו הם נמצאים, תוך יציאה למציאות הסובבת אותם עם מחשבה וראיה חדשות, לעולם קסום ורגוע יותר.

אירוע הפתיחה נערך בגן הטכנולוגי מלחה ירושלים, ביוזמת שר התרבות והספורט, חילי טרופר, יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן, מנהלת התערוכה ברכה גיא, מנהלת אגף תרבות וקהילה לימור שגב ובהשתתפות נכות ונכי צה"ל המציגים בתערוכה.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: ״האמנים, פצועי ופצועות צה״ל מבית הלוחם בתל אביב, לימדו אותי כמה כוח שיקומי יש לאמנות. עצם קיום התערוכה היא אמירה חברתית חשובה על הדרך בה אנחנו מתייחסים לאנשים שנפצעו כששמרו על המולדת וזהו גם שיעור חשוב על כוחה של התרבות והאמנות״.

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן: "ארגון נכי צה״ל, באמצעות בתי הלוחם, מלווה את פצועי ופצועות צה״ל לאורך שנים ארוכות ועוסק בשיקומם במגוון כלים, ביניהם אמנות לסוגיה השונים. אנו מודים לשר התרבות על היוזמה החשובה, המביאה אל קדמת הבמה את אמנותם של פצועי ופצועות צה״ל, באמצעותה הם מביעים את רחשי ליבם ועולמם הפנימי שלעולם לא ישוב להיות מה שהיה טרם הפציעה״.

האמנים המשתתפים בתערוכה:
חיים תירוש, זאב אלטבוים, יוסי שחק, משה בורשטיין, עדי שאול הרפז, משה שלזינגר, יוסי פורת פרנקל, ישראל אסא,
שרה שומוביץ-וקסלר, רות ארצי, שרית איזנמן, יצחק מילר, אורי גלאון, נתן דסקל, יוסי פרץ, אלי אלקרס, מירבל אופנהיימר,
ראובן מגנאג׳י, זאב דבילנסקי, אלינור כהן, מייק גיא, דני אלבוכר, לאה שטרית, יוסי ארדיטי, גיורא נדיב

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461633/96
03-6416632