גלריית תמונות

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק

תערוכה של טל שטרן

12 מאי

בהיותי בת 10 אובחנתי כמחוננת. בחרתי להישאר בבית ספר רגיל. השתעממתי והפרעתי בשיעורים ולכן, נשלחתי לחדר האמנות ושם התחלתי לצייר, תמיד אהבתי לצייר.

במאי 2008 עברתי חבלת ראש קשה. חודשיים בתרדמת (קומה) ושיקום ארוך, אשר הפך לחלק ניכר בשגרת חיי, עד היום. למרות חבלת הראש, אין פגיעה ביכולותי הקוגנטיביות, בזכות זה, למדתי תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, וכעת לומדת לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, ב"פילוסופיה של המדעים והרעיונות", וממשיכה כמובן לצייר.

בנוסף לכך, מגיעה לבית הלוחם, מקום מדהים! בו אני מתאמנת בחדר כושר, פילאטיס.

הרעיון להתמקד בציורי בעיקר צפרדעים, צמח מהמשל הידוע על הנסיכה והצפרדע. במשל מסופר שברגע שהנסיכה נישקה את הצפרדע הוא חזר להיות נסיך למרות הכשוף הרע אשר הוטל עליו. קישרתי בין משל זה לעובדה שהרבה אנשים מייעצים לי להתאמן כמה שיותר בטענה שכך אוכל להשתקם לגמרי ואשוב להיות "בריאה", אבל הנני מעוניינת לקבל את המצב, כנכה, אשאר נכה לתמיד ואני מקבלת את זה! המשל הנו אגדה, לא סיפור שיכול להתממש, בניגוד למציאות.

ע"י השימוש באובייקט הצפרדע, העיסוק החוזר ונשנה מאפשר חקירה אמנותית לעומק, בכל ממדיו של האובייקט המצויר – האסתטיים, הצורניים והסימבולים ואף סיווגו באסוציאציות שונות. על ידי יצירת אנתרומורפיזם (האנשת) הצפרדעים אני מציגה מצבים, נטיות שונות בחיים המוכרים לנו.

טל חברת בית הלוחם, משתתפת פעילה בחוג ציור.

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461633/96
03-6416632